söndag 10 januari 2010

Bruten tystnad

Tack snälla Göran, Eva & Koola-Viola för att ni försöker att sparka liv i mig (länkar till deras härliga bloggar finns till höger). Det kan kännas tungt att få inspiration när jag av olika orsaker känner mig utnyttjad, tagen för given & ganska taskigt behandlad av ........ Har tänkt tillbaka ganska mycket på 2009 som i mångt & mycket var ett tufft år med sjukdom för mig själv & mycket sorg för en av de finaste männniskor jag har i mitt liv. Inte bara glädje delar man som vänner utan oxå sorg. Det är så jobbigt att inte kunna trolla bort det jobbiga & sorgliga för dem man håller kär. Jag hoppas innerligt att 2010 blir ett bättre år.


2009 var på många sätt roligt oxå. Vi fick hem våra 3 härliga pojkar som tog en snöig promenad på juldagen. Just nu ser vi inte mycket av dem. Killarna ligger mest i den goa halmen med fötterna under sig i den varma ullen.


Hönsen har jag inte sett till den senaste månaden. Inga ägg sedan ruggningen i september men eftersom de är så rara så förlåter jag dem :-) Mary & Robin galer varje morgon så jag vet att de lever. Ganska tråkigt liv föreställer jag mig för betes & pick djuren. Mycket tråkigt för mig för jag saknar verkligen att ha alla omkring mig ute men vi går mot vår.

En annan underbar händelse 2009 var att lilla Heidi kom in i vårt liv. Hon är den raraste man kan tänka sig. Ytte liten, hårig & med glimten i ögat. Mina 3 aussieflickor är stora som hus jämfört med henne :-)
Just nu håller vi på att träna som galningar eftersom HeidiHoo ska göra sin utställningsdebut på lördag. Den kommer nog bli en syn: studds boll med hår på som tycker att man ska ge domaren en ordentlig ansiktstvätt. Man är bara valp en gång så då ska det banne mig svänga!


Ni ser ju att hon ligger & laddar.......
Mer att se framemot närmaste tiden är en kurs i att skappa mjuka gjutformar (?!) samt spinn kurs! Jag är laddad med kardor & ärvd spinnrock. Fattar verkligen inte hur jag törs & tror att jag på något mirakulöst sätt ska lyckas lära mig men känner att jag måste prova i varje fall. Har 2 plast säckar med alpacka ull från Yannes & Krilles klippning maj 2009. Vore ju himla kul att ha något stickat som man gjort hela vägen...typ....inte hela vägen för då hamnar vi hela vägen tillbaka till biologi lektion om blommor & bin :-) Rapporter kommer

8 kommentarer:

Upplagd sa...

Bra jobbat, du är saknad i cybern.
Och försök strunta i dumskallarna, gör som Alfonz, pinka på´t och gå vidare! (fast hemma hos er var ju inte bra!!)
Som vanligt håller vi alla tassar för er på lördag.
Ett gäng kramar!

LovisoHedda sa...

Kul att du är tillbaks. Det har varit tomt utan dig!
Fy fy på alla som är dumma mot Heddas mormor!

Kram på dig!

Koola Viola sa...

Å vad kul att ses igen! *vinkar hej*

Och vad spännande för Heidi, sötingen, hoppas allt går strålande :o)

Ska bli kul att se om du kan få ihop säckarna med ull till något roligt :o)

Önskar dig ett fantastiskt 2010! *kram*

Anonym sa...

Älskade Inga!

Där är du ju! Åhhh som jag har längtat efter detta!

Kram

Agneta

Kennel Nellyson's Dagbok sa...

Sååå ja!
Det är bra att du äntligen fattat galoppen det hjälper att skriva av sig det onda!! Skit i dom elaka dom kan dra åt h-e! Tänk lilla Inga , dom kan ju inte sova gott om nätterna.
Att "den" är elak mot mig skall du inte vara ledsen o bekymrad för, jag klarar mig, tror jag!!
Kramar Tina o Gänget!

Göran sa...

Håller med övriga skribenter. Har saknat dej och alla bilder på dina festliga minikameler!

Åsa Ö: sa...

Oh va roligt att få börja läsa dina inlägg igen....har varit inne lite då och då men inget nytt. Så du ska veta att jag blev glad.
Kram Åsa Ö.

Anonym sa...

Vad kul att du vaknat till liv igen:) Saknar att få läsa lite blogg om vad som händer på eran lilla gård:)
Lycka till på utställningen med lille Heidi till helgen!!!

Kram Marie o grabbarna