tisdag 22 september 2009

Utsikt


Gillar utsikten från mitt vardagsrum fönster hel skarpt! Syns lite dåligt men det är 3 alpackor & ett gäng höns i trevlig samvaro. Hela tomten är nu säkrat med olika staket, jag har målat 379 ribbor + 3 grindar. BLÄ! Tål inte vit färg för tillfället fy bubblan vad det är skönt att det är klar. Vi har flyttat en del växter som vi är rädda om för gossarna vill gärna åtminstone prova om allt går att äta. Den här bilden tog jag igår när solen sken så gott. Idag är det rått & småregningt, inga höns har setts utanför hönshuset.

4 kommentarer:

Koola Viola sa...

Ha ha, jag tycker det är såå skönt med dina alpackor. Jag kan bara inte riktigt smälta att det faktiskt är alpackor. Och att du ser dem från vardagsrumsfönstret.

Fast å andra sidan, jag ser ju mina hästar från vardagsrumsfönstret.

Men nä.. vad är väl en häst eller två - du har ju alpackor. Det är ju såå häftigt :o)

Upplagd sa...

å vad gossarna är ulliga och gulliga. Deras bajs är nu återanvänt till höstens lökar. Och att hundarna inte bryr sig om alpisbajs stämmer inte helt - Tea nosar upp allt som är värt namnet, hon har inte nån vanlig nos, hon har en snabel! Så nu har jag fått lägga utrivna köksskåpshyllor över en del lökar för att slippa omplantering. Du ser, man får användning för allt!

Ancan sa...

Nästa sommar är det GÄSS som står på insköpslistan till gården.
Sedan skulle det egentligen varit nog där...

Men jag fyller nog på med alpackor 2012...
smyger in det i listan lite försiktigt och hoppas att ingen märker det :)
Jag är HELT förälskad i era!!!

Upplagd sa...

...ser att det smittar med lite omgörningar av bloggsidor. Ska man känna sig pressad nu? Näe, köket får bli klart först.
Snyggt är det, du är så himla konstnärligt kreativ! Kramis!