torsdag 17 september 2009

Superdupermums!

Det är säker emot någon paragraf eller förordning att skriva att jag inte är vidare förtjust i frukt. Det står inte på min dagliga meny. Tycker egentligen bara om 2 frukter riktigt mycket & det är Victoriaplommon & satsumas. Inte clementiner etc utan just satsumas annars kan det vara, petig på den punkten "nickar förnumsigt". Här på älskade Hagaberg finns ett etablerat Viktoria träd som nu börjar ge mogen frukt. Det är inte jätte många plommon men det gör inget för då kanske jag slipper magont. Grannen har ett Viktoria som fullständigt dignar av frukt så det finns reserv förråd nära. Praktiskt :-) En del frukt har tyvärr försvunnit tillsammans med bladen. Har gjort mycket ingående studie av bevisen som fanns på plats när brottet upptäcktes & jag är rädd att det är 3 bovar som varit framme. Alpackorna eller kamelerna som de får heta när de vandrar runt i trädgården för att se om det finns mums. Gladiolus är gott tex. Vojne, Vojne



2 kommentarer:

LovisoHedda sa...

Håller med! Skulle man få ett anfall och skulle vilja känna sig lite nyttig så finns ju alltid godis eller glass med
fruktsmak..:-)

Upplagd sa...

JAG GILLAR NÄSTAN ALL FRUKT och vovvarna gillar äpplen...
Men Victoriaplommon och biggaråer är nog en favvis och faktiskt kan jag äta på mig magknip av - satsumas!