torsdag 20 augusti 2009

Var är hon?

Ibland försvinner en av mina hundar (läs Malin) & kommer inte hur man än ropar. Är vi i bebygt område då är det 100 % säkert att hon har hört en trevlig röst & bara MÅSTE gå & presentera sig. Är det något den damen älskar så är det människor. Är vi i skogen som idag kan det bero på olika ting:
a) sitter på en stubbe förlorad i tanker, ser mycket förvånad ut att jag kan bli arg över det
b) ett spår som måste följas bara lite till & lite till, ser mycket förvånad ut att jag kan bli arg över det
c) hittar människoprutt som måste intagas, ser mycket förvånad ut att jag kan bli arg över det
Hela bilen stank & det var väldigt nära att jag hade kört hem via Astra.......

Tur för henne att hon är så söt!

10 kommentarer:

Ancan sa...

Konstigt :-)
Jag har en med exakt samma tendenser.
Fast min är svart, heter Ami och är dvärgschnauzer...

Marie sa...

Min Ludde gjorde precis samma sak igår han med när vi var till skogen.
Helt plötsligt bara drog han iväg efter nått spår och var osynlig ett bra tag. Man blir ju så orolig. När jag var på väg till bilen för att sätta in dom andra två och gå och leta efter honom hör jag hur det börjar prassla i buskarna och en andfådd Ludde kommer ut ur buskarna och ser så snäll och gullig ut " jag har inte gjort nått tok alls ". Gr Gr vad sur man blir. Tur han också är så söt och go så man kan inte bli fly förbannad på honom heller!!!!

Kram Marie

Anonym sa...

Vet inte vad det är med hundägarna på landsbygden runt Stockholm den ena matar sin lilla Ytte-Pytte hund med Fransk senap o den andra lilla röda stackaren får hålla till godo med männsiko pi kanske borde sortera bättre bland tilltänkta ägare till dom små Nellysongrynen!!
Säj till flickorna att ha knytkalas kanske smarrigt med Pi och Senap:-)))))))))
Puss o Kram Tina

Anonym sa...

Dessa orsaker gör att jag inte törs släppa mina hundar lösa dessutom är dom jägare och skulle nog inte sluta springa innan dom hunnit upp haren eller rådjuret. Och hur hitta dom då?
Åsa Ö.

Upplagd sa...

haha, den tjejen vet hur man får uppmärksamhet! Lilla godingen!
Säger inge mer, vi ska ut i svamp/bärskogstrakter där folk antagligen gjort alla varianter. Vi har inte varit just där förut. Jag garderar med köttbullar!
Enligt ryktet är det jättebra KarlJohan-marker!

Inga sa...

Lugn kära vänner. Vår lilla Rödluva är aldrig bort mer än några minuter :-)
Vi nollåttor är inte som andra Tina......

LovisoHedda sa...

Jag säger bara: äpplet faller inte långt från päronträdet....(läs Hedda och hon är ocså sööööt. Tur!)

LovisoHedda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LovisoHedda sa...

....så detta händer även på landsbygden runt Kungsbacka...

Inger sa...

Tänk, Dagmar har också såna tendenser - särskilt det där med trevlig röst. En människa HURRA ! Den måste älska mig ! Och det gör de - alltid.