måndag 10 augusti 2009

Sent ute



Jag börjar bli vimsig men jag kunde svära på att Pride veckan var slut, att regnbågsflaggan var halad men icke. Min höna Mary humpade stackars Cloetta igår. Stackars lilla Cloetta som inte alls hissar flaggor utan lägger stora, tunga ägg kände sig väldigt kränkt & det krävdes mycket majs för att få henne på gott humör igen.

Som alla tydligt ser är Mary en höna, hon är bara klar med sin kam & slör ovanligt tidigt. Japp, jag har 3 hönor & 1 tupp av rasen Orpington. Nepp, jag har inte 1 höna & 3 tuppar.

5 kommentarer:

Koola Viola sa...

Solklar höna. Bara lite förvirrad. Det försvinner nog bara det blir lite svalare i luften. Japp.

Åsa Ö: sa...

Sicken tur att det inte var 1 höna och 3 tuppar.....tur för hönan alltså.

Anonym sa...

Ja vem är inte förvirrad nu förtiden! Åsa Ö det kan var otur för hönan ochså beror på hur man ser det:-))) Tänk dej själv att ha 3 snyggingar som serverar masken på sängen och alltid finns det någon redo för lite tjolahoppsan så i halmen....jag skulle trivas i alla fall med 3 pappa Anders-or en som fixar mat o hugger ved, en som värmer sängen o en som fixar o trixar när något pajar.....perfekt...så Åsa Ö har du ändrat uppfattning månne:-) Kram Hela dan Tina

Upplagd sa...

...varför inte låta Carola fixa en besvärjelse så behöver varken du eller de älskvärda bli förvirrade!
Hon kan fixa sånt hon! Eller va? Men visst var det väl hon som döpte om Pride Mary till Proud Mary - eller är jag helt förvirrad nu? Kanske det var tvärtom. Tja, man kan bli kränkt för mindre:))
Eller bättre en i handen än tre i skogen - eller var det tvärtom där också! Ja, kära nån så det kan bli!
P&K

Åsa Ö: sa...

Men du Tina...tänk va jobbigt att ha huvudvärk ha ha ha