fredag 21 augusti 2009

Kul fynd



Fynd tror jag att jag gjorde idag. Min Eva & jag var på tur till lilla staden eller samhället eller byhålan, vad nu tycker passar bäst. Alla hundar fick vara kvar på Larstorpet, rena lyxen att vara hundfri, lite som när jag hade barnvakt ibland till söta ungen när det begav sig :-) Vi var på Blomsterlandet...där kunde man ruinera sig om man velat men jag lyckades behärska mig & kom bara hem med en rosa höstanemon & 2 stora pelagonern som det vara halva priset på. Lycka :)


Sen ska ni få gissa vad mitt fynd är. Ledtråd *ler lite spjuveraktigt* tidningen är Hemmets Journal från 1961.


Inte skvallra nu Eva :-)))

6 kommentarer:

Göran sa...

När jag ser Arboga tänker jag på pilsner. Kanske är det ett 25-pac-flak.

Ancan sa...

Typiskt dig Göran - du är för snabb för mig ;-)
Jag håller på samma gissning nämligen.

Blomsterlandet (o liknande affärer) är "livsfarliga" för plånboken - men helt ljuvliga att gå omkring i!!!

Anonym sa...

Njaaa.....25 pilsner och en pinne till lås men å andra sidan är nog pinnen en senare tillkomst. Trodde först att det var en kasettlåda för resande tidningssättare men tidigare inlägg är nog rättare.
Åsa Ö.

Anonym sa...

När får vi veta och vad blir det i pris?
Åsa Ö.

Upplagd sa...

fniss, fniss - jag vet! Men säger ingenting!
Jo - att det heter Blomstergården
(eftersom jag är med i Syföreningen Märka Ord).
Och dit åkte jag idag igen och köpte fler blomster - höstflox, höstanemon,
sköldpaddsblomma, ormöga och en stor
vresros full med nypon. OCH ALLTIHOP
I VITA BLOMMOR...
Måste behärska oss:))

Göran sa...

Haha! Nu kom jag på vad det är för något. Tack för ledtråden Prizilla.
Det måste vara ett gammalt förvaringsskåp för fröer.
Jag är nästan säker på att detta är rätt gissning.