fredag 8 maj 2009

Farväl Plommon


Knappt han lilla Plommon blåsa ut ljuset på sin födelsedagsmajskolv, förrän det var slut. När körde in på gårdsplan idag satt Duvhöken åt av henne:( Var Ruvbert har jag ingen aning om, hoppas att han ligger & trycker någonstans. Katrin är i redet. Då har man varit tvungen att uppleva detta också..............Tröstar mig med att hon åtminstone haft det roligt så länge det varade. SNYFT!


Det värsta är väl att höken nu kommit på att här finns lätt åtkomlig mat. Sparvhöken har jag sett flera gånger attackera små fåglarna & jag vet att de oxå måste ha mat till sig & sina ungar men kan de inte fixa det någon annanstans?

5 kommentarer:

Koola Viola sa...

Näe vad hemskt! Jag har förlorat en också, förra våren, till duvhöken. Hu.

Inga sa...

Hittade i varje fall Ruvbert nyss. Han ligger & trycker i rede 2. Lille gossen, bara en flicka nu & hon leker pannkaka i rede 1 :(

Åsa Ö: sa...

GRÅTER......kan en duvhök ta småhundar också???

Upplagd sa...

...usch va tråkigt! Då vet vi i alla fall att tak på hönseriet är ett måste. Visserligen har vi varken sett duvhök eller sparvhök därute ännu, men de kanske dyker upp med smådjuren. Huvva, vad naturen är grym!

irene sa...

Usch så fullständigt urgräsligt! Jag blir så ledsen över att läsa detta!
Det fanns ju en överbyggd rastgård bakom dasset med nät på alla sidor. Förut. Nu fattar jag varför...
Hälsningar till er alla.
Vi har nu i veckan begravt vår lilla röda Signe som inte orkade längre. Det beslutet tvingades vi dock fatta själva. Nu ligger hon bredvid sin brorsa.
Suck!