torsdag 19 mars 2009

Inget hjälper

Nu har jag banne mig gjort allt utom att falla på knä mot Mecka. Snön är kvar & kallt är det. Vet inte våren att vi har mycket att stå i? Vi måste ha ner lite pålar i backen & nät ska upp innan pojkarna kommer. Suck & stön!

Hönsen har fått gå hur som helst i ett par veckor nu, funkar hur bar som helst. Ganska kul att konstatera att deras fötter inte är gjorda för balans på is :) Stackarna......... Vilka vane djur de är & vilken koll de har på vilka som är familjemedlemmar. Flyr om de hör främmande röster eller ser andra än oss & flickorna.

Den här bilden är tagen efter jag stängt hönsgrinden, törs tusan våga prova att låta terrierna träffa de älskvärda näbb mot nos. Tyvärr tycker flickorna att hönsprutt är ett utmärkt mellanmål. Äckelbrudar!

Var tvungen att roa mig med något idag. Har gått & tittat snett på köksluckorna ett tag nu, decoupagade lite idag sen blir det nog nya handtag eller någon färg från blommorna på handtagen eller så & det blir som nytt :)
Inte så tokigt.



6 kommentarer:

Anonym sa...

Du har glömt versen man ska ropa ute den här årstiden.
Gumman tö gumman tö
var snäll och sopa bort vår snö.
Prova får du se.
Bålstabon Åsa.Ö

Anonym sa...

Glömde!
Va snyggt det blev på luckorna.
Å.Ö.

Upplagd sa...

...kanontjusigt! Kan du inte komma hit och strö dina vackra saker på min tvättstugevägg som har varit under behandling i två dar och snart ska målas. För ute kan man ju inte göra nånting så det är lika bra att ta tråkjobben inne.
Idag känner jag mig lite dysterkvist för jag tycker vintern är to fu...ng lång!
Skönt att få se fram emot nästa vecka trädgårdsmässebesök!

Anonym sa...

Lugn, lugn pålarna kommer att vara i backen innan pojkarna kommer hem. Ni har MÅNGA veckor på er. Och att bygga hage gör man raskt på ett par timmar. Fråga mig - jag bygger minst ett hektar per år.

Dagmar hälsar att kvällspromenaden med stora husky-killen var bra, men bäst var att få komma hem och ligga bredvid.

Ancan sa...

Been there - than that...

Stog för några veckor sedan och försökte byta ut några "åbrötna" stängselpålar hos pållarna...och svor en del - men så kom snälla grannen och lånade ut sitt spett "klumpspett" dvs ett megatungt järnspett med en konad tyngd i nedre delen - och hej å hopp vad enkelt det gick att slå sig igenom en bit i tjälen :)
Så ett "klompaspedd" (som man sär på halländska) står högt på min prioriteringslista numera...

irene sa...

Himla snygga blev skåpluckorna.
Vi har full vår härnere. Stugans fönster är putsade o mulltoan iordninggjord.