söndag 22 mars 2009

Får spader

"Ja se det snöar, ja det snöar, det var väl roligt hurra" Dagens käcka lilla sång om man nu tycker att vi ska annulera våren. Fy bubblan, det verkar aldrig ta slut med vintern. Utanför fönstret bara vräker snön ner. Sneglade länge på de whiskyflaskor som står uppe i skåpet, tror att det är 3 som Hasse fick i julas. Om jag vräker i mig dem så borde jag bli nockad & därmed inte vara medveten om vad naturen håller på med. Kollade hur mycket huvudvärkstabletter som finns hemma för risken för bakfylla är ju stor. Inte nog många :( Springer ut i verkstaden för att se om vi har någon gummiklubba som Hasse kunde drämma i huvudet på mig men inser snabbt att det troligen krävs värkmedicin efter ett tag med den antivinterbehandlingsmetoden också.

Vad göra?????!!!!! Kollar på hundarna, Myran halvsover, Malin hjälper Hasse snickra men Mia tittar på mig med en liten djävul i ögonen. Hon älskar snö, hade ingen aning att hon var så tjänis med Kung Boe. Rackarunge!!!!!

Som ni ser på denna otroligt klara, skarpa bild har vi mycket olika typer av fåglar på besök. Finns nog inte mycket att äta i skogen längre. Senaste dagarna har det var mycket Steglitser. Ja, ni ser ju hur fina de är på bilden :))
Irene undrade efter ett tidigare tillägg om Frasse Fasan varit på besök men jag har inte sett eller hört någon fasan alls. De hade vi många av i Sibble. Tänk om Frasse kommer & kärar ner sig i Katrin eller Plommon.....vilket drama det skulle bli eller om en fasan flicka kärar ner sig i Ruvbert. Det är ju verkligen inte alls osannolikt så vacker som han är för att inte tala om hans lite morgonhesa galande.
Må mörkret sänka sig nu så jag kan låtsas att det är vår!!!

3 kommentarer:

Åsa Ö: sa...

Glömde du att sjunga som jag uppmanade dig till i en tidigare kommentar.....se nu vad du ställt till med på grund av detta.
Va bra du är på fågelsorter jag kan skata, gråsparv och underlat.
kramiz Åsa Ö.

Upplagd sa...

Jag kommer över och hjälper till både med laskorna och pillren så kan vi vakna till fågelkvittret i knoppande träd! Eller kvittret i träiga knoppar!
Tycker vi köper oss lite vår på mässan på torsdag...
Kan skymta en liten gråmulen vettvilling bland fåglarna - säg åt den att hålla näbben!

Anonym sa...

Visst kommer man av sig !

Jag avskyr snön (så här års - då vill jag bara ha vår) - men Dagmar älskar att nosa omkring i snön och göra sig själv till ett snömonster. Hoppeliskutt !

Men nu tittar iallafall solen fram så vi kan sitta på vår lilla förstutrappa i solen och dricka litet kaffe.