söndag 15 mars 2009

en liten, liten pytte önskan

När jag vaknar imorgon är all snö borta, det är flera plusgrader, solen skiner & torkar snabbt upp all blöta som skapats av att snön försvann över natten.

Vintern är verkligen envis tycker jag, vi har haft minst 4 grader kallare varenda dag än vad SMHI har spått. Fågelmaten går åt så snabbt, märker att det blir svårare för alla djur att hitta mat nu men vi bjuder så gärna på mat åt alla våra gäster.

men som sagt en liten ytte pytte önskan om lite ytte pytte vår kan jag väl få ha :)
Nu är det 15 mars & det betyder att det är 2 månader kvar till vi styr kosan mot Skåne för att hämta hem pojkarna!


5 kommentarer:

Göran sa...

Men det är myggfritt!!

Ancan sa...

Myggfritt - haha - jo det e la sant iofs... och väldigt vackra bilder...men det hjälper föga vid det här tiden på året, för då är det bara hur mkt mera vår det blir för varje vaken timma:)

Anonym sa...

Hur transporterar man dylika pojkar - om det funkar med hästsläp så kan ni kanske låna mitt (om vi inte själva behöver det just då)

Mvh Inger

PS. Dagmar hälsar som vanligt att allt är bra !

Anonym sa...

Har Frasse Fasan varit synlig?
Detta förtjusande rådjur brukar skona tulpanlökarna om hon bara blir matad :-)
irene

Upplagd sa...

å jag håller med! Längtar som sjuttsingen till våren nu! Är så spänd på om tulpanlökarna överlevt halva vintern i hinkar!