måndag 29 december 2008

Snyggt ska det vara



Nu börjar vi komma lite i ordning i boningshuset så det börjar bli dags att tänka på resten av familjemedlemmarna. Plommon fick spatt häromdagen & tyckte att eftersom det varit minusgrader en tid, skulle hon börja ruva. Toksnurra! Stackars Katrin hade ingenstans att lägga sin ägg så fram med hammare & spik = jag satte hammare & spik i Hasses händer.
Lagom till att det nya redet var klart kom Plommon på att det kanske inte var någon vidare bra idé med smått så här års så nu har vi 2 reden men inga ägg alls. Någonstans på vägen känns det som om kackelflickorna lurat mig & skrattar gott :)

4 kommentarer:

Göran sa...

Så vansinnigt snyggt rede, med dekormålning och allt. Rena finrummet. Vore jag höna skulle inte jag våga tassa in där utan att ha tofflor på fötterna.

Bente sa...

Vilket vackert rede! Och vilken mysig blogg, återkommer hit! :-)

blenda sa...

Men jösses vilket vackert rede, nästan så man skulle vilja vara höna för en dag. Trevlig sida förresten!

Linda Färnevik sa...

Vilket underbart rede! Mina pullor får allt klara sig utan dekormålning ett tag till... Nu ska jag studera resten av din blogg lite närmare. =)

mvh Linda