söndag 31 augusti 2008

Lite av varje


Jag är bort från hemmet i några dagar & de kära hönsen har växt som tusan under tiden. Ruvbert har lärt sig gala så vackert. De blir så glada när man kommer & sitter & snackar en stund. Himla hemtrevliga djur! Gör så många olika kluckande ljud, framför allt tuppen snackar mest hela tiden.
Mer bilder kommer på deras egen sida, fotade en del idag. Vi har ju flera konst gjorda "träd" som de gillar skarpt, de är ju bra på flyga & vill gärna ta en lite flygtur, dessutom ser de ju bra där uppe från.

Malin & jag åkte båt till Finland i tisdags morse. Himla smidigt måste jag säga. Hon fick vara med överallt utom i resturanten. Som vanligt lyckades hon charma alla med sin positiva inställning.
Kära Satu var gullig & kom & mötte mig tillsammans med sin man Hannu. Satu har ju Mias syster, Nelly, ett riktigt charmtroll. (Du hittar länk till Satus kennel, Dreampowers, på min länk sida.) Lika glad & påhittig som sin syster men inte riktigt lika pratglad som vår lilla hoppentossa. Jag har aldrig i Finland förr, om man inte räknar Åland. Det lilla jag hann se var verkligen vackert & väldigt rent! Skulle gärna åka runt på semester någongång. Malin är parad med Voltarii som är född i Australien. Han ägs av Riina som tidigare hade kennel Verpulan. Jag kommer ihåg Voltariis kull från kennel Fisato då det är den första okuperade kullen i Australien, min kära vän Veronica levde då & vi hade en ganska aktiv grupp på nätet som bla följde med stort intresse vilka svansar som skulle i kullen. Voltariis är alldeles utmärkt :)
Nu håller vi tummarna att det ska bli spring av små tassar här till hösten!
Jag håller också tummarna för att jag får besök från Finland inte allt för långt fram.
Thanks for everything Satu, you are such a good, good friend! Thanks Riina for letting me use Voltarii. Kiitos!

Inga kommentarer: